onsdag 22 maj 2013

600 plantor....

...+ några till!

Så mycket fick jag att rymmas på mitt område!

Och nu är det färdigt!

Stackars son J har nog kvar att plantera ännu....men han är 30 år yngre än jag. Och stor och stark. Så egentligen är det inte synd om honom alls:)


Nu skall jag leka semester, för vi fick avbytare i måndags och hon slutar på fredag morgon. Virkningen i handen och baken i gungstolen! Så är mina planer för idag.

Bykmaskinen fick ta hand om mina svettiga kläder. Inte ens myggorna gillade min lukt:) Envis som jag är, tog jag samma av svett förstelnade kläder på alla dagar.

Mitt sällskap i skogen var mest grodor och ödlor. Som tur såg jag inte en enda orm....eller älg. Bara älgspår!

Men nu skall jag försöka tyda virkbeskrivningen. Stickade två raka bitar på maskin, som blir övredelen av jumpern. I fållen skall det bli en bård med ananasmönster. Ärmarna vet jag inte ännu hur jag skall laga.

Rullad båthalslinning


Sådan nedrekant...om det lyckas:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar