tisdag 28 maj 2013

Vet ni vad!!!!

Idag har jag börjat en ny karriär:)

I morse fick jag ett telefonsamtal och en halv timme senare var jag i ett mejeri och packade ost!

Så kan det gå ibland!

Gräset fick bli oklippt...och maten o kokad:) Hittade några askar med broiler och ris i frysen...tog en ask med till arbetet. Det var inte gott,så jag åt bara lite. Så nu har jag färdigt mat till imorgon.Tänk om jag alltid tar med mat som smakar illa.....då måste jag ju magra:)

 För jag skall i morgon dit på nytt och packa. Intressant att se hur det går till i andra ändan av mjölkproduktionen!

Jag hinner inte dit så tidigt, för kossorna måste ju skötas först. Och kaffe måste jag dricka, annars blir det inte till nånting alls med mig....



6 kommentarer:

  1. Va spännande att få fara till meijeri när du så många år varit mjölkproducent! Var det alls som du kanske någon gång tänkt dej?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte riktigt tänkt mig nånting alls...men snabb skall man vara...annars flyger ostarna hit och dit:)Det blir nog bättre bara jag lär mig rutinerna!

    SvaraRadera
  3. Gratulerar,så nu har du foten in. Snabbare blir du säkert me tiden. Hur var de att jobba åt nån annan än sig själv?

    SvaraRadera
  4. Man får gratulera till de nya jobbet. Snabb har du alltid varit så de kommer att gå mycket bra.

    SvaraRadera
  5. Gratulerar...
    Och nu får vi hoppas du får arbetskontraktet underskrivet innan Allers kommer.

    SvaraRadera
  6. Verkligt snabba ryck. Grattis till det nya jobbet. Hoppas du får många godbitar med dig hem. Hmmm, förresten ni har väl ost på jobbet så du klarar lunchen? :)

    SvaraRadera