torsdag 9 maj 2013

Genväg är senväg....

....eller ett modernare uttryck....det gick inte som i Strömsö.

Båda talesätten passar bra in på det som gubben gjorde igår:)

Han brukar aldrig "håsa" men nu skulle han rationalisera lite. Om man tar båda trallarna på en gång så behöver man inte stiga ur traktorn alls.

 Kruxet var där att den undre trallen var felvänd, och det märkte han inte. Så nu har vi radat om veden en gång till! Veden värmer minsann många gånger:)


Mellan allt ved radande har jag börjat riva gården till kalvhagen!

Nu börjar det kännas väldigt konkret att djuren skall fara, för i sommar skall det inte vara kalvar i hagen!

Ibland drabbas jag av lindrigare ångest attacker när jag tänker framåt i tiden. Vad håller jag på med i nästa år denhär tiden....och var bor vi!!??

Tur att jag har god tid på mig att oroa mig:)


Allt skall rivas bort!

2 kommentarer:

  1. Måste kännas konstigt utan djur. Men säkert kommer andra intressen och göromål att ta över och vara till glädje.
    Trevlig helg !! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vi är inte ännu utan djur, men ungdjuren skall bort innan sommaren. Kor kommer vi att ha en tid ännu, dom skall äta upp allt foder...men före årsskiftet skall ladugården vara tom

    SvaraRadera