fredag 31 maj 2013

Alltså....

...ni måste ju förstå att bloggen ligger nere när jag är på JOBB!!!!!

Nu kan jag nästan allt i hela mejeriet...jag har ju faktiskt varit tre dagar där redan:)

Fredagen bad jag ledigt, det är ju bäst att dom vänjer sig från början att jag har ett liv ytterom arbetet också:)

Men saken är den att det fanns massor som skulle ordnas med...det blev ju lite plötsligt med allt. Och jag är ju bara en inhoppare...tills dom märker att dom inte klarar sig utan mig!

Jag har idag gjort storstädning åt en tant som jag brukar hjälpa. Fönstren tvättade och andra gardiner på plats. Golven tvättade och rena mattor på.

Sedan med racerfart till stan för att inhandla en dimissions gåva. Nytt rekord...jag var 15 minuter i stan, och via matbutiken hem igen. En tupplur efter maten och sedan ut och lägga tantens mattor i blöt....medan hennes tvätt snurrade i maskinen.

Efter mjölkandet tvättade jag mattorna.

Och sedan och SIMMA!!!! Belöning för veckans slit.

Det har lindrigt sagt varit en omvälvande vecka!

Kanske det är den ost-mättade luften som ger en sådan energi åt mig. Igår klippte jag ännu gräs i två timmar efter mjölkandet.Så fick vi äntligen allt klippt på en gång när gubben körde stora klipparen medan jag sprang efter den lilla.

I nästa vecka skall jag vara på smältost avdelningen.....och jag frågade om fläsket också smälter när man är där. För det lär vara HETT. Om det är varmt ute kan smält avdelningen vara 50 grader varm!

Om det inte börjar synas nån verksamhet här, så vet ni orsaken. Jag har helt enkelt smultit bort:)


1 kommentar:

  1. Jösses vilken energi!
    Hoppas du inte smälter bort helt och hållet. Vad ska vi läsare då roa oss med?
    Mums! Den där svartstämplade smältosten som är så gooo.
    En riktigt bra arbetsvecka önskar jag dig!
    Ja och så om du har överlopps energi så får du gärna komma hit och hjälpa till med städningen också. Jag som har så mycket garn hinner ju inte med sånt! :)

    SvaraRadera