söndag 19 maj 2013

Vad jag INTE vill bli....

...när jag blir stor är skogsplanterare!!!!!!

Var ca två timmar i skogen och plantera granar idag. Roligare har man haft det:)

Jag garderade mig mot myggor...med den påföljd att myggmedlet rann i ögonen när jag svettades. Och glasögonen kunde jag inte ha på mig för dom blev så immiga att jag inte såg nånting.

Till all tur skall son J också plantera, för vi har över tusen plantor som skall i jorden.  Sonen sade att man nog  skall få 100-150 st planterat i timmen.

Jag höll på två timmar och fick inte så många på den tiden ens....inte för det att jag tävlar med nån...annat än mig själv:)

Men ett påbörjat arbete är bättre än ett som man stressar upp sig för när det är ogjort!

Fukt finns det nog tillräckligt i jorden efter gårdagens åskregn....dom stackars granarna drunknar väl.

Himlen var helst rosa före åskvädret igår



Dom är så många....plantorna

Arbetsfältet

3 kommentarer:

  1. been there, done that, wasn't fun ;) Å alltid är det varmt å en massa kryp el kallt å regnar...

    SvaraRadera
  2. Vete tusan om jag inte hade valt granarna i stället för att tvingas serva några hundratal överförfriskade medelålders damer... DÅ blev glasögonen dimmiga!

    SvaraRadera