måndag 2 december 2013

En symbolisk brasa:)

Jag har redan länge tänkt att den dagen kuddorna far skall jag bränna mina trasiga föuskläder.

Endel blusar har haft så stora hål att det har varit svårt att få in armen i ärmen:) För att inte tala om min väst...den var säkert 20 år gammal. Det gällde att hantera den varsamt för annars skulle den ha ramlat i små delar.

Dukarna var sydda av gamla lakan...och fulla av hål även dom. Jag har minsann inte satsat på min utstyrsel i föuse!

Annat jag brände var trallar som vi har haft över rännan vissa ställen...och när gubben vände ryggen till strök två gödselskrapor med också......han skulle kanske ha tyckt att skaften ännu duger till nånting.


I vagnen syns också sånt som inte brändes upp. Om det får ni veta mera en annan gång!
Vagnen full lastad

Observera hålen under ärmen:)

Dit for västen...hej då!
Slut på en era!

Nu väntar jag att bastun blir varm för nu skall all ko-lukt skrubbas bort! I morgon börjar mitt nya liv...klockan 8.30 börjar jag som städare. Inhopp nu, men man vet aldrig hur det fortsätter.

3 kommentarer:

  1. Tack säger hon och niger ödmjukt:)

    SvaraRadera
  2. Ja..a...
    det skall bli intressant att följa med på din nya färd... :)

    SvaraRadera