lördag 13 september 2014

Här har det målats...

...både hit och dit:)

Igår fick jag taket i salongen målat, men var tvungen att måla en gång till runt kanterna idag. Så jag blev plötsligt utan arbete medan målningen skulle torka.

Då kom jag ihåg den svarta träbehandlings burken...den kan ju torka om man inte använder bort det sista! Så nu finns det ingen återvändo...bastun blir svart! Målade tills burken blev tom.

Det "pissgula"(ursäkta uttrycket) runt fönstret ser för hemskt ut....så nu är det vitmålat. Dörren skall förstås också få en annan färg. Jo, jag målar fönster igen:)

Det verkar som om vi klarar oss med bara ett nytt rör till skorsten i bastun.

Efter att Gubben tagit bort det rostiga röret kunde vi granska bastuugnens skick lite närmare. Den har inga större fel än att kranen till vattencisternen har kärvat fast.

Vi som trodde att den var helt rostig. Men full av rost var den, det öste vi ut och putsade allt rent

Så idag har vi sparat 1000 €, så mycket skulle det ha kostat om vi skulle ha behövt både bastuugn och skorsten+ rör.

Fönstret och dörren STÖR!
Efter utsvävningen till bastun tog jag itu med salongen. Det första jag märkte var att jag hade köpt en för lång målarrulle. Den ryms inte i byttan:)

Nåja, jag fick improvisera igen...hoppas att Mästarn har en större bytta!

En vägg målade jag. Nu är det åter spännande att fara till Huset imorgon. Då först ser man hur färgen är när den har torkat.

...eller var det snyggare före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar