tisdag 16 september 2014

Hon skulle passa som slavdrivare:)

Igår kväll, när jag just hade börjat måla golvlisterna, kom väninna P på besök.

Nej nej, fortsätt bara att måla,utropade hon när jag beredde mig på en liten ledig stund med trevligt skvaller.
Genast när penseln stannade upp började hon jaga på mig...."måla nu bara, int blir det annars färdigt". Raskt svängde hon lampan an efter jag målade mig runt rummet Hon gav inte upp förrän allt var målat.

Under tiden hade mörkret lagt sig över nejden...nåja,klockan var halv nio. Men mörkt var det.

Jag vet inte om jag skall tacka eller gräla. Tur bara att hon inte var försedd med piska...bara den verbala...som nog var lika effektiv:)

Det mörkgråa binder samman allt
 Före golvlist-målandet sysslade jag lite i bastun. Gubben hade skaffat röret som redan var satt på plats.

Nu tvättade jag stenarna och putsade fönstren. Återstår att skura allt grundligt, men det fick bli till en annan dag. Ventilationen skall åtgärdas förrän vi kan börja bada. Det finns inte ett enda luftintag i hela bastun. då kan det inte bli nåt bra bad heller.

...aj, ska dom int vara här!!??

RÖRET! 

Nymålat fönster....det var obehandlat förut.
 Nu ser jag fram emot att välja ut fina mattor och handdukar inför bastupremiären. Som en äkta finne anser jag att det viktigaste är i skick bara bastun är i skick:)


2 kommentarer:

  1. Jag tror att Du slår mig med hästlängder om vi skulle jämföra våra dagsverken med målande...har Du målarburken bredvid sängen när Du sover, möjligen...det har jag...

    SvaraRadera
  2. NJA, jag har alltid nån burk bak i bilen.....man vet aldrig när andan faller på:-)

    SvaraRadera