torsdag 25 september 2014

Kanske inte så smart...

...men jag gjorde det ändå! Nämligen målade lite på stockbastun.

Jag hade ju bestämt att det skall vara solsken och torrt väder idag. Så att väggarna torkar ordentligt. Mina kontakter med vädergudarna tycks inte vara dom allra bästa. Hoppeligen inverkar inte vädret alltför mycket på torkandet...
Farligt högt.. säkert 3 meter över markytan

Nu är gaveln svart!
Att klättra på stegar och dessutom göra nånting när man är uppe på stegen är inte riktigt min grej. Det kändes jättehögt redan med denhär pytte-bastun...hur skall det kännas när Huset skall målas??!! Det blir nog andra som får ta hand om dom högre höjderrna då!

Gubben hade varit flitig och satt upp takrännor vid Bastun. Det är inte riktigt färdigt ännu men den kritiska punkten är räddad. Det har hela tiden sprättat vatten på väggen när det har runnit ner på en sten som är nära bastun. Stockarna hade redan börjat ta skada. 

Snyggt!
 Jag har förberett bastu-premiären med att föra handdukar ,tvålar mm. till bastun. Och lite mattor som jag snabbat rafsade ihop utan att desto mera välja. Med tiden ser man hur man vill ha det.
Det blev ett sammelsurium:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar