torsdag 11 september 2014

Tråkigt....

...förberedande arbete!

Men snart får jag börja måla igen:)

Idag var jag till den lilla trevliga färghandeln för att köpa väggfärg och färg till golvlisterna. Takfärgen har jag redan.

Nu är alla spikhål och takkanten lappade. Jag improviserade lite angående takkants lappandet så det blir riktigt spännande att fara dit imorgon. Hoppas innerligt att pappersremsorna har hållits på plats.

Golvet är gömt under en brokig blandning täckmaterial...plast,skivor,papper mm. Rejäla målartejpsbitar som håller allt på plats. Jag märkte att någon redan hade lyckats sprätta vitt på golvet...undrar vem det kan vara. Säkert Gubben, när han målade karmen.

Så nu är jag garderad mot sådana olyckor!

Proffsigt värre:)

Remsor som gömmer springan vid takkanten.

Och här har funnits frissans lavoar och skåp...

2 kommentarer:

  1. Jag ska också till att måla. Fast i den lilla, lilla farstun. Kul att se Ditt golvtäckande, så ser mitt också ut. Herre gud, vilken tur att man är både praktisk, effektiv och så infernaliskt duktig. Jag tror att det är vi som fått färgaffären inne i stan att överleva under senaste året. Idag ska jag måla det rangliga slagbordet färdigt.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det märkligt hur vissa kan vara så förträffliga:-)

    SvaraRadera