fredag 28 november 2014

Stick,stickigare,stickigast:)

Har bara stickat på kvällarna! I det eländiga mörkret nappar det inte alls att fara till Huset efter arbetet.

En kväll var jag ett varv och spacklade lite på skåpen och Gubben hade eldat i stockbastun ,så det blev bastu i ficklamps sken igen:)

Dom tidigare ägarna hade säkert inte använt bastun alltför ofta eftersom det droppar kåda i nacken fortfarande. Gubben talade redan om att slå annan panel i taket.

Igår var jag på hugget när jag kom hem och fick bakat ett bröd och en rulltårta. Rulltårts receptet fanns i nyaste Samarbetet. Riktigt gott.

Plommonsylt och färskost i fyllningen


 Häromdagen fick jag en bok, Sticka retro. Nu har jag redan stickat en halsvärmare och håller på med följande. Den var lite knepigare...våffelpatent. Oj, vad jag har fått sticka bakåt många gånger innan mönstret fastnade i huvudet. Men akta dig för att tappa en maska...det är mycket svårt att få det riktigt efter det.

Rolig stickning är det när jag äntligen fattade:)



Knepiga våfflor:)


Mysteriefilten framskrider den med. Ruta 4 är färdig. Denhär modellen kallar dom Snö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar