lördag 15 november 2014

Storstädning av bergskanten!

Risbrännandet fortsatte idag när vinden låg på bort från byn...några virvlar for nog åt fel håll men inget brandalarm hördes åtminstone:)

Nu börjar det...

...och jag eldar bara SMÅ pinnar

Så skall det se ut
 Alltid när jag krafsar omkring i bergskanten kommer det fram skrot. Men dethär är ingenting mot vad jag hittade ifjol. Här kan ni se hur det såg ut bakom lidret.

En anspråkslös hop.

Nu börjar det se städigt ut!

Hungrig blev jag...åt inte alla korvar själv...tog hem åt Gubben. Så snäll är jag!
Tidigare i veckan lagade Gubben det nya badrumsfönstret på plats. Nu behöver vi inte vara oroliga att nån ser rakt in i badrummet när dom kommer på backen. Med det förra fönstret var det fri insyn, och risken att man nån gång skulle ha skrämt slag på nån fanns ju:)

Det ser lite konstigt ut ännu...men bra blir det!

Inifrån sett...man kan se ut men bara huvudet syns utåt:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar