lördag 28 februari 2015

Dagens visdomsord!

Låna ALDRIG ut din motorsåg åt karlarna!!!!!

Jag gjorde det misstaget för en tid sedan.

 Idag har jag gått skallgång efter mina don. Hjälmen hittade jag i lidret där den skall vara. Motorsågen var i Mästans bil, filen var i skogen och blev hemlevererad av Bonden. Hylsmejseln, som man behöver för att spänna kedjan var spårlöst försvunnen. Bonden grävde fram den från nån gömma efter att jag kommit hem.

Det blev inte mycket gjort....men huvudsaken att jag överhuvudtaget vågade starta sågen:)

Det är mycket länge sedan jag senast sågade. Armarna darrade och svetten strittade efter en knapp timmes arbete. Men nu är tröskeln lägre inför följande gång. För det finns minsann att städa upp efter vintern!

Brakel...

...och mera brakel

Och nu finns det massor med kvistar..

..och lite ved.
 Lite fyndade jag när jag sökte mina grejor. Då när vi tömde Huset förde jag allt ut till Bastulidret. Denhär lampetten hade jag helt glömt bort. Nu skall den få en virkad skärm. Så blir den fin att ha i samma rum som golvlampan. Taklampan är helt i samma stil, så den skall också omvandlas. Min idé med stjärnor av pärlor blir kanske inte förverkligad. Fast man hinner ju ändra åsikt många gånger...

Lampett fynd
Helt i samma stil!
Inne i Huset går det vilt till:) Mästarn frågade oroligt av mig vad jag skall göra vid Huset idag...ingalunda ämnar jag springa ut och in hela tiden.Så får han ingen arbetsro;)
Nå, jag höll mig undan 

Alla skivor är på plats och idag slängde han ut allt onödigt. Jag fick strikta förhållnings regler....INGENTING får tas in i Huset. Jag nickade ödmjukt och lovade på heder och samvete att inte synda. Försiktigt frågade jag om jag månne får ta in byrån, den måste ju få torka innan jag kan måla den...men förstås först sedan när jag får lov till det. Efter att taken är färdiga...och bara om han ger lov:)

Kanske jag måste göra en skriftlig anhållan i tre exemplar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar