fredag 27 februari 2015

Håll i er...

...för NU börjar jag skryta!!!!!

Sökte igenom alla mina virktidningar men hittade ingenting passligt till  lampskämen. Så jag virkade från eget huvudet. Bården nertill är tagen från en tidning.

3-dubbelt fiskar garn och 4:ans virknål. Blötlade skärmen i en blandning med Erikeeper och vatten. Ungefär 50/50 men lim och vatten. Som form i torkan skedet använde jag ett vanlig ämbar.

Och det blev PERFEKT!

Nu måste jag bara skaffa lite tillbehör, så att jag får en avbrytare för sånt finns inte. Man kan ju inte dra ut stöpseln alltid när lampan skall släckas...det blir för stressigt:)








7 kommentarer:

  1. Men nu är inte lampskärmen enbart trevlig nu är den ju alldeles underbar! I en sådan här spännande lampskärmsföljetong vill man absolut inte missa ett enda avsnitt. Du är ju så himla effektiv och idérik, när hinner du ligga i soffan och vara deprimerad?/Lilla gummann



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte riktigt hunnit med det på en lång tid....kanske sedan när Huset är färdigt. Då skall jag bara ligga i soffan och spotta i taket:-)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack, ibland kan man få in nån fullträff:-)

      Radera
  3. Oj så fin den blev! Du kan du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan jag....och så är jag dessutom väldigt anspråkslös:-)

      Radera
  4. Visst hela tiden att du sku lyckas.

    SvaraRadera