tisdag 3 februari 2015

Hjälp....jag kan inte koka kaffe!

Sådan var reaktionen i morse när strömmen for innan jag hunnit brygga mitt morgonkaffe. Nå, som gammal Martha blir man ju inte helt ställd för sådana bagateller.

Vips tände jag i vedspisen och ställde en kastrull med vatten på pliten.

Ingen melittatratt fanns men nog en annan tratt. Dethär blir nog bra. Kokande vatten på kaffet och så väntar man tills det har runnit färdigt. Inte var det ju så svårt.

Ser lovande ut....
 Såhär långt var allt frid och fröjd...tills jag lyfte lite på kaffefiltret för att få vattnet att rinna bort. Och nog rann det ju....med alla kaffeporor med sig. Så det blev sånt kaffe som skall ätas med sked.

Silade genom en tesil...avsmakade....och hällde bort alltihop. Fy sjutton vad illa det smakade!

Inget kaffe idag!

När jag kom till jobbet och beklagade mig över min dåliga morgon blev jag direkt uppmanad att koka kaffe åt mig. Såg jag lite sur ut eller.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar