lördag 7 februari 2015

Vet ni ...

...vad som hände er för exakt två år sedan?????

Jag vet precis vad som hände oss!!!!

Det var då som allt började! Läs här om ni vill veta mera!

Efter det har det hänt massor! Inte att undra på att det har varit måååånga sömnlösa nätter och ångestfyllda dagar dom gångna åren!

Nu är vi på bättre sidan av hela rumban, men enkelt har det inte varit.

Kalvar och kvigor först sålda, kuddorna sålda. Generations skifte, nytt jobb( t.om 2 nya jobb) en otrolig byråkrati. Gubben pensionerad. Massor med samtal hit och dit. Köp av kommande hem.

Vemod och sorg över en gången tid, lycka och hopp angående blivande hemmet. Inte att undra på att man inte riktigt har hunnit med.

En ljusning kan skönjas i horisonten.....hemmet börjar ta form. Hela pappers-rumban på bättre sidan. Kan man snart börja andas ut??!!

TUR att man är utrustad med världens bästa tålamod ( dethär var ironi...så att ni vet)

Nu är mitt största problem att jag inte har nåt projekt på gång vid Huset. Mästarn jobbar på flitigt, men enda jag hittar på att göra är att städa bort spånor och brädstumpar. Men det behövs ju förstås nog. Och alltid kan man ströva omkring och planera vilket lidergolv som skall stryka med till följande:)

Mina blickar har kastats på vedlidergolvet....tusans snygga plankor där....kan dom användas till nån hylla kanske!!??

Bäst att inte riva nånting alls, det tycks inte vara så populärt i vissa kretsar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar