fredag 20 februari 2015

Hopp i galopp....

....börjar det hända i Huset:)

Elektrikern har varit och gjort sitt som behövde göras före följande skede i badrummet.

Mästarn har idag beställt takpanel, fönster till ateljén, ytterdörr och köpt en hel hög skivor och ull till badrummet.

Och i morgon far jag till Färhandeln för att bestämma hurdana kakel och klinkers det skall vara.

Spännande!!!!

Jag har ju redan sett ut hurdana jag vill ha, men det kan ju vara att det har kommit nya snygga modeller sedan dess.

Sladdar hit och dit...

...och ännu där!
 Måste ju hälsa på min byrå, som jag fantiserar att skall målas om i nån häftig färg och placeras i nämnda badrum. Gubben är lyckligt ovetande om hurdan färg jag har tänkt mig....måste väl skaffa hem nitro åt honom innan jag avslöjar färgvalet:)

Ett problem har jag med byrå målandet...jag kan inte ta in den i Huset, för då blir den i vägen. Och ute är det fuktigt och kallt. Jag måste VÄNTA! Hur nu det skall lyckas....

Den kommer att bli helt otrolig(t snygg)

2 kommentarer:

  1. Undrar när vi kommit så långt med vårt badrum. Men första ska skrubben förvandlas till skafferi. Och så ska vi fixa spismuren med målning och kakling. Och så ska golvet fixas i köket. Och sen.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  2. Jo,ibland kan det kännas hopplöst...men då skall man tänka på charmfaktorn med ett gammalt hus. Den gör att man kämpar vidare:-)

    SvaraRadera