fredag 10 februari 2012

Häftig färg...

...på byrån! Tänk att mina föräldrar lät oss måla om i  så förskräcklig färg!

Men det var ju på 70-talet då allt skulle vara i starka färger. Och så skaffade vi med syrran kopparfärgade handtag till lådorna...

Nåja, jag ämnar ta itu med den nu och lite dämpa ner intrycket. På 90-talet skrapade jag bort målningen från ett otal möbler men det känns inte lockande mera. Nu är det nog målning som gäller. Säkert har jag blivit påverkad av inredningsbloggarna med sina ljusa fräscha möbler.


Men först måste jag tömma lådorna, dom är fulla med gardiner...dom äldsta säkert från min farmors tid.Men man kan ju inte slänga nånting, tänk om det behövs sedan.

5 kommentarer:

  1. De var just den jag kom ihåg. Nej kast för allt i världen int bort någå gardiner, mitt i allt behöver du dem

    SvaraRadera
  2. Den blir säkert jättesnygg om du bara dämpar ner färgen litegrann... jag kommer mycket väl i håg 70-talets färger och hur man blandade friskt med både grönt, orange :-)
    Trevlig Helg/ Irené

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du inte lutat av den. den kommer att bli jätte snygg när du målat om den :)

    SvaraRadera
  4. Jag har int vari me och måla den så de måst vara äldre syrran i så fall. Den blir säkert fin som vit eller ljus i varje fall.

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk att man gjorde så där förr... men som sagt, det var populärt då. Vi hade en fin betsad stor byrå med spegel och små sidoskåp med glasdörrar... och nån målade den vit...

    SvaraRadera