söndag 19 februari 2012

Passligt väder...

..att ställa till med bakning! Snöyra som bäst. Började baka direkt efter morgon kaffet så nu har jag Hallon rutor, köttpastejer och Lyxiga kolarutor färdiga. Lasagnen i ugnen så nu får jag slappa i all sköns ro!

Det blev lite natt arbete i föuse när en kossa hade kommit loss.Tur att jag for sent ut och sätta på tankdiskningen annars hade den hunnit rådda mycket. Den hade nog just kommit loss när jag kom ut, för dom andra var ännu ganska lugna. Det var bara att snabbt binda fast den och gå in efter gubben för det skulle bytas halsrem. Och så flyttade vi lite på kossorna för att enklare få den till bordet.

Det goda med det här är att tokiga kuddon inte sparkade så mycket i morse för det blev att mjölka den från andra sidan. Den kunde inte hålla balansen när jag band upp "fel" fot:)

Kolarutorna saknar glasyr ännu.  Dom måst få kallna först.

Hoppas dom blev goda för jag lagade dubbel sats...

4 kommentarer:

  1. oj jisses va du har bakat.. roligt sen då man får lägga lite i frysen oxå.. köttpastejer har jag aldrig lagat,, o kolarutorna..de vill jag ha receptet på.Vi ha ju fundera på att byta till mjölkkor nu.. fast det är inget säkert ännu..va o kolla på en mjölkrobot i fredags.. men inte köper vi nån sån de är ju så himla dyra,, dryt 100 tusen euro....men en mjölkgrop o flere "mjölkstationer" har vi funderat på.. hur har ni? hur många kossor har ni?.. jaja det tåls att tänka på för fläskpriset är ju i botten så det löns ju inte att ha grisar.

    SvaraRadera
  2. Vi har bara en liten långbåsladugård med plats för 20 kor och 10 ungdjur+kalvboxar. Men jag måste nog säga att jag hjärtans gärna skulle skicka alla med slaktbilen nu:)
    Dom har inte direkt samlat poäng sista tiden!Du kan nog få receptet bara jag först har smakat om dom är ätbara. Lagar glasyren först imorgon när jag skall ha Marthamöte.

    SvaraRadera
  3. Wow det var mycket gott på en gång. Man blir ju riktigt sugen på en kaka eller två...

    SvaraRadera
  4. Om du bara bodde lite närmare....
    så skulle marhorna ha fått bara en slät kopp kaffe!!

    SvaraRadera