tisdag 14 februari 2012

Lite grann från ovan...

...har jag beskådat världen!



Och för mig var det alldeles tillräckligt högt över mark nivå:)

Var uppe på ladugårds taket och skottade ner snö. Det hade lagt höga drivor långsmed hela taket så det var hög tid att minska på dom.

Nu är ju inte nya ( 30 år gamla) ladugården så värst hög men för länge sedan, innan vi lade plåttak på gamla delen var jag uppe på det taket och skottade också. Och det är HÖGT, minst 9 m till åsen.

Men då var det filt tak, så risken att halka ner var minimal. Vi var nog alla 3 systrarna uppe och skottade med pappa. Eftersom våra föräldrar inte förärades med nån son fick vi nog göra alltmöjligt som unga:)

Senare när plåt taket lades vågade jag knappt gå ut på byggställningarna (som var nederom taket) när jag skulle bjuda in byggar- karlarna och äta. Så modet tycks svika med åren:)

1 kommentar:

  1. Kommer nog ihåg när vi var opp på taket. Hörde int precis till favoritsysselsättningarna.

    SvaraRadera