söndag 21 oktober 2012

Ingen regel utan undantag!

Gjorde ett principbeslut när jag började fixa Extrem Makeover rummet!

Ingenting nytt skall köpas, utan jag skall gräva i skåp och bodor och laga om gammalt.

Det lyckades nästan, enda som jag har köpt är målning och beslagen till byrån

Tills idag....

Fick gubben mednarrad till ABC och äta...för jag leker semesterfirare och vill inte koka mat. Han gick med på saken när jag rabblade upp vad han skulle få till mat hemma om han vägrar:)

I samma utrymmen som ABC finns en härlig butik, Kulta Keramiikka. Jag lämnade gubben och skvallra med några bekanta gubbar medan jag for och köpa lotterivinster.

Då såg jag den...KLOCKAN!!!!  Köpte mina vinster och var redan på väg ut men det gick inte....nån stark magnet drog mig tillbaka in i butiken. Jag kämpade emot en stund men så gick det inte mera!

En ursäkt till köpet är att vi ALLTID har haft en klocka på just dendär väggen...men nu passar det ingen på väggen utan den måste stå på bordet.




Nog fattar ni väl att jag inte kunde låta bli!

6 kommentarer:

  1. Brith-Mari Rantala21 oktober 2012 kl. 14:51

    Jag förstår dej till 100%. Vilken ljuvlig klocka! Lycka till med ditt köp.

    SvaraRadera
  2. Oj va fin. Jag blev en gång förtjust i en klocka i samma butik men kunde motstå frestelsen. De va en väggklocka som hade radio i samma.En sån härlig sak som såg lite gammal ut.

    SvaraRadera
  3. Den var faktiskt kiva!!
    De finns allt möjligt roligt i den butiken.

    Men vilka var de maträtter som du rabbla upp?

    SvaraRadera
  4. Som första alternativ var gårdagens korvsoppa...och så började jag gräva efter fornfynd i frysen. Då sa han att vi nog kan fara iväg:)

    SvaraRadera
  5. Ja att gräva i frysen efter matlådor brukar ha en bra effekt om man vill ut och äta:) Klockan satt som en smäck där på bänken.

    SvaraRadera
  6. Självklart måste du ha den klockan, fattas bara annat. Vilken tur att gubbar också skvallrar så du hann i den där butiken, som jag faktiskt ännu inte hunnit in i. Men så ska jag ju heller inte ha nåt! :)

    SvaraRadera