onsdag 3 oktober 2012

Tröja...

...med rum för magen!

Tyckte att den här modellen såg bra ut. Och stickningen är enkel. (fast jag fattade ändå ingenting först)

Man behöver inte koncentrera sig hela tiden, och det är ju bra. Garnet jag använder är ett loppisfynd, Harmonella heter det. Har aldrig sett sånt garn förut men det verkar helt ok.

Ett tips som Inge gav är att man skall börja med ärmarna.

Och det är ganska smart för dom är ju tråkigast att sticka.

Borde ju ha stickat båda på en gång men eftersom jag först inte fattade nånting tyckte jag att jag bara lagar en i gången...då blir det mindre att repa upp:)

Mönstret hittade jag i Kodin Pellervo tidningen.

4 kommentarer:

  1. Vilken snygg kofta, gillar verkligen modellen! :)

    SvaraRadera
  2. Nä nu får du ge dej...
    Nu har du liksom stickat en tröja också...

    Jag tänker sluta läsa denhär bloggen ;))

    SvaraRadera
  3. Nåja, jag har först stickat en halv ärm:) Och såpass finkänsliga kan ni vara att ni inte börjar fråga nånting om tröjan....dom blir ofta att ligga halvfärdiga i nån knut:)

    SvaraRadera
  4. Snygg modell på kofta och härlig blå färg på garnet. Klart att du fixar den, heja heja!!
    kram

    SvaraRadera