måndag 26 oktober 2015

Ek eller lönn????

Den ena skall bort....men inte eken!!!

Redan för nån dag sedan sade Gubben att vi nog måste såga ner lönnen,eller rättare sagt lönnarna. För det är ett förvuxet buskage med lönnar. Helt av princip protesterade jag. Dessutom har " nån" planterat kaprifol där :-)

Men nu har jag kommit på andra tankar efter att ha krattat hela backen. Björkarna är inget problem vid krattandet...deras löv finns i takrännorna! Men ekarna och lönnarna....oj oj oj!!! Jag tror att alla löv var rekord stora och MÅNGA i år.

Orsaken att jag absolut inte kan tänka mig att ta bort eken är att vi inte hade nån ek hemma på Gården....men lönnar fanns och finns i mängd och massor!

Lönn stig!

Ek matta!
Nu är krattandet färdigt....och jag är också heeeelt färdig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar