torsdag 1 oktober 2015

Terapiarbete!

Nu har jag blivit helt insnöad på att virka pannlappar:-)  Fick i söndags en bra beskrivning av A och nu har jag virkat tre stycken redan.

Det är nervlugnande att sitta och knåpa med virkningen mellan arbetsturerna...är fortfarande lite pirrig i magen när jag skall på jobb. Men snart får jag välan lite rutin, så blir det bättre.

Jag använder 3:ans virknål och bommullsgarn. Rester av olika tjocklek. Bra om det blir ganska stadigt, ämnar ju använda dom så dom skall tåla hett.

En sådan trio!
Man ser ganska dåligt beskrivningen märker jag. Om nån så önskar kan jag skriva in den senare. Nån hade skrynklat till pappret så mycket...

A:s pannlapp


I Huset händer det hela tiden nånting. Elektrikern jobbar på flitigt. Nu kan vi använda badrummet och får varmt vatten från kranen....en otrolig lyx! Tvättmaskinen kan sättas på plats...bara nån hinner ta itu med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar