måndag 5 oktober 2015

Nattligt drama...

...och biobesök.

Till först biobesöket. Jag har inte varit på bio sedan jag skjussade yngsta sonen och hans kompis för att se George in the djungel...för över tie år sedan. Och jag säger bara...tur att dom inte ville ha mig att sitta bredvid sig.Jag somnade lite emellan. Lite pinsamt...tänk om jag snarkade:-)

Nu fanns det ingen risk att man skulle ha somnat!!! Jag tyckte mycket om filmen. Hade inga stora förväntningar för uppföljarna till bra filmer är ofta en besvikelse. Det var " Så ock på jorden" vi var och se på. "Så som i himmelen" är en av mina absoluta favoritfilmer och denhär fortsatte händelseförloppet direkt där den förra slutat. Rekommenderas varmt!!!!

Och nu till nattens drama! Vid 2-3 tiden vaknade jag vid att det hördes mystiska skrapande ljud ytterom huset.

Tog en ficklampa och lyste ut genom fönstret....inga björnar eller vargar syntes. Tog mod till mig,tände utebelysningen och for ut! Ingenting konstigt framför huset....gluttade försiktigt runt knuten...ingenting där heller! Men då hörde jag ljudet igen! Det kom upp från mellantaket. Nåja, mysteriet löst! Jag har fått nånting i mössfällan.

Beslöt att det får bli tills det ljusnar innan jag klättrar upp för att se på skörden. Ett muspar hade kommit till vägs ände...hoppas att dom dog lyckliga!

Så små men ack så störande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar