torsdag 22 oktober 2015

Hoppsan!

Hur blev det såhär??!!??

En tossa och en socka....har jag igen drabbats av startitis???? Ni vet den där sjukan som gör att man börjar på nya projekt innan föregående är klara.

Dessutom har jag en jumper på gång. Uj uj...hur skall detta sluta!

Mönstren från Novitas nyaste socktidning.
Igår blev det inte mycket stickat för jag flyttade in mitt utekök till Huset. Ett evigt skåptorkande och bärande av mat,kärl,kryddor,mjöl,gryn mm.mm. Det var så att jag blev riktigt slut!

Ändå hade jag inte kommit ihåg allt,för idag när jag skulle ta makaronilådan från ugnen hade jag ingen pannlapp. Lyxigt värre att stå inne i stugvärmen och laga mat :-) 

Nu skall jag ta in köksbordet...och nån stol. Vi har använt en arbetsbock som bord idag. Personligt förstås men inte så bekvämt. 

Mästarn fick igår skåpet som gömmer el- skåpet färdigt. Snyggt blev det....och rustikt. Egentligen borde man inte gömma el- skåpet....det är vårt dyraste skåp...så alla borde beundra det!!!
Skåpet som gömmer skåpet...

Dörren till skåpet som gömmer skåpet!

Nu skall jag gräva fram köksbordet...jag vet att det borde finnas under en hel hög med gardiner och stolar...nästan att man känner sig som en arkeolog:-D 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dörr! Och sockorna likaså :)

    SvaraRadera
  2. Han är skicklig, vår Mästare. Dörren var helt hans idé...och supersnyggt blev det

    SvaraRadera