söndag 21 november 2010

Duk till soffbordet

Rätsidan av rester
Avigsidan fusk
Fick idag färdigt nr två i Regnbågskviltningen. En duk till soffbordet. Avigsidan är fusk, det är färdigmönstrat tyg, men ser ut som om jag skulle ha sytt ihop många lappar. Men rätsidan är nog äkta. Jag försöker använda bort gamla rester från tidigare lapparbeten. Det är alltså den i blått som är äkta!Jag nog tror att någon i smyg klämmer in mera tyg i mina skåp. Det blir bara fullare och fullare i dom ju mera jag försöker tömma...Kanske jag borde ordna gårdsloppis. Det är bara det att jag inte kan avstå från någonting. Tänk om man skulle behöva just den biten på 3x3 cm som jag slängde idag...(måste nog ta bort den från papperskorgen)

4 kommentarer:

  1. Jättefin duk och jag kommer genast på loppisen. Nånstans på nån blogg, läste jag under veckan som gick, om en dam som hade satt som villkor att hon måste skapa minst 100 nya ting innan hon köpte nytt garn eller material. Nånting att ta efter?
    Förresten, kanske man borde ordna byte istället? Det som har legat länge i mitt skåp kanske skulle platsa i ditt och vice versa?
    Jag har lite samma "sjuka" som du, dvs det är svårt att avstå från sina skatter. Det är nog därför jag inte kan jobba i vare sig en bokhandel eller garnaffär. Där skulle jag stå och gråta när kunderna går ut med allt det härliga. :)

    SvaraRadera
  2. Nåja, 100 nya ting är nog lite väl mycket! Men 10 skulle men kanske klara av...Får man räkna bakåt ,eller det är kanske lite fusk.. Inte vet jag om det skulle lyckas med byten. Jag har som sagt lite svårt att avstå från mitt lager. Mammas uppfostran har minsann gått hem. Hon hade upplevt krigstider då det var brist på allt. Och lärde oss att allt skall tas tillvara. Eller så är det så att jag har en liten hamster inneboende ...

    SvaraRadera
  3. Tac för din kommnentar, visst är det svårt, man vill så gärna ha kvar de.

    SvaraRadera