lördag 13 november 2010

Stöld?!!

Gamla karaffproppar och lite stenar och mossa. Kanske jag lagar om det ännu. Måst lite fundera...
Jag undrar nog vad den här byttan har varit till för!
Det här ser ut som en lavoar
Den har hål i bottnen
                                                                                             Jag vet inte om det klassas som stöld när man stjäl andras ideér men jag såg i " Annat och blandat"           http://annatochblandat.blogspot.com/ till vad man kan använda gamla stickbäcken. Nå, jag råkar ha ett. Det har varit uppe på hjälpköks skåpet i ca. 20 år. Dammlagret var nog därefter...kanske man borde flyga lite högre opp när man städar. Där fanns också lite andra porslinsbyttor som jag inte riktigt vet vad dom har använts till. Den ena planterade jag en ampellija i men den andra har jag inte hittat på användning för ännu.

5 kommentarer:

  1. Idéer skapar nya idéer, det är väl bra?

    SvaraRadera
  2. Bra påhittat, det ser liktigt juligt ut i "pottan"

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha porslinspottor och bäcken och ja så en veranda förstås! :) Idéer får man förstås låna och föra vidare i synnerhet om man säger varifrån man hittat dem, precis så som du har gjort. Inte skulle folk lägga upp nåt på nätet om de inte var villiga att dela med sig.

    SvaraRadera
  4. Det har du säkert rätt i, Det är väl sådana upp och ner och som just nu är jag därnere då jag vet inte ens hur jag skall ligga. men middagen som väntar 8som son lagar) får mig nog uppåt.

    SvaraRadera
  5. Jag skall inte gå så långt är det sagt utan nu har jag lagt till en promenad på e.m också. Sedan skall det vara 3 o dagen. Ha det bra.

    SvaraRadera