torsdag 18 november 2010

Huvud som en boll!

Nallen fick mannekänga! Vi ser ungefär lika "tontoga" ut i den båda två!!! Men inte kan en  mössa göra underverk heller..
Jag blev så i farten att sticka en ny mössa åt mig när jag såg en bekant i butiken som hade en så snygg mössa. Jag fick veta maskantalet och hur hon hade växlat med räta och aviga maskor. Novitas självrandande Sju Bröder hade hon använt. Råkade ha sånt garn hemma (skulle ha varit underligt om det inte hade funnits) Nå, jag gjorde riktigt egen design! Enda som blev lika som hennes var maskantalet i början. Och så blev det förstås bråttom att få den färdig till kvällen, när jag skall iväg och hålla demo. Slira långsmed snöiga vägar. Jag rustar mig som om jag skulle fara till nordpolen. Det är lite ovant med snö ännu.

1 kommentar:

  1. Snygg. Vilken energi du har. Själv skulle jag måsta sätt upp en ny enkel stickning att ta med på bussen till Tammerfors i morgon.

    SvaraRadera