torsdag 4 augusti 2011

Jag är så stolt...

...över mig själv! JAG HAR PLOCKAT BLÅBÄR! Igen,kan jag tillägga!

Väninnan B hade sett ut fina blåbärstuvor och släpade iväg mig till skogen. Så förde hon mig 2 m från vägrenen till närmaste blåbärsris, och så vara det bara att ösa på! Och jag började inte gnälla att jag skall hem en enda gång:)

Egentligen var det riktigt roligt! Passlig vind och inga bromsar och myggor. Och bara en enda älgfluga!

Se, bärplockning brukar inte vara min favorit syssla. Men kanske jag börjar gilla det med tiden...

Varm paj med glass!Mmmmmm, så gott!

Både paj och färska bär! Lyxigt värre!!!

Och gott att äta av skörden., åt säkert 1 liter när jag kom hem.

5 kommentarer:

  1. Så mycket du gjort. Här får vi stå över blåbären i år eftersom det inte finns några.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. ÅHH blåbärspaj är inte fyskam..så gott med glass... Jag är ingen bärplockerska heller..förutom jordgubbar o vinbär/krusbär.. Mina blåbär köper jag på torget...o älgflugor AVSKYR jag, de är ju för äckliga!!!!

    SvaraRadera
  3. Visst smakar det bra med egenplockat!!! Men efter en halvtimme kanske uppemot trekvart klarar jag mig från att gnälla att jag vill hem :-)

    SvaraRadera
  4. Det är så gott med blåbärspaj...ja, särskilt gott när man plockat bären själv.Har varit ute också och "snott ihop" till en paj - mums

    SvaraRadera
  5. Idag pratade jag om att jag hoppas hitta blåbär när vi kommer till Sverige för att kunna göra blåbärspaj. Får se om det finns några eller om alla är avplockade.
    Det är verkligen supergott. Läste också om att man kan torka blåbär i ugn och sedan ha tex i filen.

    SvaraRadera