tisdag 9 augusti 2011

Tänk att jag fattade...

..beskrivningen till slut! Alltså Mysterie stickningen . Hade stora problem i början men så fick jag en redig förklaring av Annika. Tusen tack!
Min hjärna hade ställt in sig på att det är från spetsen det börjar...och det var det inte alls.
 Inte att undra på att jag inte begrep nånting! (erkänner inte i all hast att jag är dum i huvu)
Det är ett Estniskt garn, köpt på en mässa.
Nu har jag stickat dom tre första tipsen! Roligt och dubbelt roligt med ett garn som växlar färg av sig själv!

6 kommentarer:

  1. Åh jisses vilket underbart garn, vad är det för något? Den kommer bli urläcker!!! Ibland låser det sig helt och hållet när man är inställd på att det ska vara på ett visst sätt, händer mig också. Skönt att det lossnade :) Nu ska jag börja med ledtråd 3.

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen. Hittade ett mönster på en sjal som jag rev upp ett ANTAL gånger då jag inte "fick till det". Ända tills jag kom på att det INTE var spetsen man började med :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt. Undrar om jag skulle hinna haka på ännu. Har ju två nystan Zauberball från vårens mässbesök. Tror att de skulle passa till det här? Shit, att semestern nu tagit slut! :)
    Ajjo, kollade på det där mönstret, men jag hiffade inte riktigt det där med att plocka upp 10 m utmed uppläggningsvarvet? Och jag erkänner när som helst att jag ibland är en idiot när det kommer till stickbeskrivningar. Det beror på att min spatiala förmåga inte är så välutvecklad fast jag annars kan vara smart ibland. :)

    SvaraRadera
  4. vilken fin sjal.o vilken fin färg på garnet.. Jag tycker det ser svårt ut..så jag skulle nu int ha fattat nått...

    SvaraRadera
  5. Nu får jag ångest............ *ler*

    Hur sjutton hinner du med att sköta både hus, karl, gård, och djur, OCH måla tavlor och handarbeta...????!! Sover du alls...??

    Själv har jag bara ett jobb som stjäl 50% av min tid men därutöver får jag göra vad jag vill. Och det enda jag fått ihop är några sketna strumpor och lite mormorsrutor....

    Mitt i min ångest är jag full av beundran. ;o))
    Och försöker dra till mej lite av din energi.

    Vilket härligt garn!!!

    SvaraRadera
  6. Haha, nej du är inte dum =)
    Göra fel kan alla ;)
    Så fint garn du har till din mysteriestickning, blir spännande att se den färdig sen - Lycka till =)

    SvaraRadera