torsdag 15 augusti 2013

Dagens visdomsord!

"Öppna inte en het Porin-Matti lucka utan pannlapp"!

Jag testade och kan konstatera att en het lucka är HET! Vi eldade lite i kaminen idag, det börjar bli ganska fuktigt i Huset efter allt regn. Först ville det lite ryka in men sedan drog det riktigt bra.

Se hur fint röken stiger ur skorstenen!
 Igår kväll tog Mästaren bort fönstret i tamburen. Där skall bli plats för ytterkläder. Dessutom slog han upp stolpvirke för en väggstump.

Inget fönster mera!



Här kommer en vägg som MÅSTE vara 1 meter  bred....för det skall rymmas en kista som blir vedlåda:)

Mitt projekt idag har varit att börja dra bort spireor bredvid stockbastun Snart får jag vara rädd att "Spireornas räddningsgrupp" anmäler mig för diskriminering av dessa:) Hoppas att ingen som hör till den gruppen läser min blogg!

 Jag fick redan för en tid sedan flocknävor av Grynbär, men platsen där jag först ämnade plantera dom blev bortgrävd i samband med dräneringen. Nu har jag platsen klar, dom skall mellan stenarna bredvid bastun.


Före utrotning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar