lördag 10 augusti 2013

Bondmooran river....

...och river! Efter att hon rev ner ett hus fortsatte hon med sommarstugan:)

Nå, riktigt så illa är det inte! Men idag tog jag itu med väggen mellan köket och ena sovrummet. Det är inte alltid så enkelt att veta hur man skall få ett början på rivandet...men jag klämde helt kallt kofoten under den fina panelen. Så började det!

I kväll konsulterade jag Mästaren, hans åsikt var att jag lugnt kan ta till motorsågen i knepiga fall:) Så imorgon ryker sånt som jag inte klarade av med handkraft!

Sonen har lappat alla hål i husgolvet nu, så ev. börjar det se bättre ut snart.

Vi stod och skrapade oss i huvudet ikväll...hur skall man få allt att rymmas i köket. Det är inte så stort. (Kanske det skulle gå att göra en liten utbuktning i väggen.....)
Nåja, resultatet var det att man måste skippa kökssoffan. Den ryms helt enkelt inte! Sorry, gubben! Du måste hitta en ny viloplats!
 Nu har sonen sågat upp en större öppning mot vardagsrummet!

Gubben höll på med vattenröret till stockbastun idag...tills han började måla nya brädor för takrännorna. Hängbräder, talar Mästarn om! För nu har vi fått våra nya takrännor!

På kvällen städade jag bort förrymd ull, som seglade omkring på backen! Sonen gjöt en sockel för väggstumpen mellan köket och vardagsrummet. Den blev bortriven p.g.a fuktskadan från frissaröret!

Så alltid händer det nånting!
Ett HELT golv!

Väggstump som skall bort"

Borta!



Dörrkarmen borta!


Från sovrummet sett!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar