torsdag 8 augusti 2013

Helt otroligt...

..hur dom byggde det golvet!!!!

Gubben sade redan när jag kom hem från mejeriet idag att rummet som jag håller på att kasta ut golvet ur inte har nån sockel. Han hade känt med spaden under dom eländiga plåtarna som finns över allt, att ingenting tog emot. Bara tomt!

 (Han har förresten varit så flitig med dräneringsrör mm. fastän det var så hett idag!)

Nå, det märkte jag när jag fick bort alla brädor och ull och styrox. Mitt iallt såg jag dagsljus vid golvkanten!

Efter en stunds rivande stod jag plötsligt på marken. Sedan blev jag lite fundersam när jag rev bort ull mm. Vad är det som har hållit rummet på plats...tänk om det är just denhär ruttna brädstumpen:)

Nå, det finns stenar som stockarna ligger på...men stockarna är rättså murkna. Det är nog mycket bra att få bort allt som är mögligt och fuktigt.

Dessutom ämnar jag riva väggen mellan köket och sovrummet. Härtills har jag hittat brädor, mjukinsolit, plast, brädfodring och en spånskiva från kökssidan.

Väninna och "virallinen valvoja" (officiella övervakare) B får en fjäder i hatten....jag ämnar kasta ut köksinredningen. Det sade hon redan för länge sedan att bör göras....men nu har jag hittat på det själv:)

Allt har en så stark lukt av mögel och fukt så det inte är värt att försöka tvätta bort lukten. Samma väg far spånskivorna från köket. Luftigt skall det bli!!!

Jag ser ett ljus...

....mera ljus.

En stor sten, mitt i allt:)

Många lager i väggen..brädor...skiva.. ull ...plast...brädfodring...spånskiva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar