måndag 19 augusti 2013

Ditt och datt!

Idag har det blivit allt möjligt smått plock gjort. Ämnade egentligen såga upp kvistarna som jag tog ner igår...men vädret tänkte annorlunda.

I ösregn var det passligt att tömma skåp och städa lider. Fick igår den briljanta idén att jag börjar packa in kärl som jag med säkerhet vet att skall med till nya huset.Oj oj ,vilka mängder med onödigt bråte det finns i alla skåp.

Vi kommer ju att ta köksskåpen med oss när vi flyttar:) Dom är över 20 år gamla, men ser ut som nya. I det skede vi renoverade huset gjordes det med dubbla kök, för vi bodde två generationer under samma tak.

I praktiken blev bara stora köket använt. Det får vi glädja oss åt nu!

Våra köksskåp, som vi tar med oss...och massor med bråte...som vi INTE tar med
I bastulidret fanns en passlig hörna, som efter lite städning lämpade sig som lagerutrymme.Stora lådor tog jag en gång med hem från mejeri, dom skulle ändå slängas.Nu får jag allt snyggt inpackat, så kan man i lugn och ro ta in anefter det behövs.
Lite städning...



...och första lådan fylld!
Efter mjölkandet var vädret fint! Nu putsade jag äntligen fram den fina stenmuren. Grävmaskinsföraren hade tagit bort det mesta av sanden som fanns mot muren, så nu var det bara för mig att krafsa bort det sista...och förstås sopa stenarna:)

Före...


...och efter
Pojkarna har lekt mullvadar ikväll! Nu finns det färdigt hål för nya rör!
Det blir ett hål

Jo

Dom gamla rören



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar