söndag 11 augusti 2013

Spireor hit och dit!!!!

Jag tappade lite röda tråden med mitt rivande. Att stå på en pall och såga med motorsågen kändes inte lockande. För så måste jag göra om jag skall få bort knepiga brädor som inte vill ge sig.

Så istället för att kapa armar och ben av mig började jag putsa runt sommarstugan.Dom tidigare ägarna har haft dille på plåtar. Men dom fick jag inte bort för dom var under brädfodringen.

Lite drog jag med en hacka under plåtarna att jag fick bort mylla och löv. Men där som nätet var spikat fick jag putsat ordentligt! Dessutom drog jag bort mängder med spireabuskar som växte fast i väggen.

Det stora området med spirea får nog gå giftdöden till mötes:)

Kaminen stod nog bara kvar av gammal vana...för det fanns en rutten spånskiva under den:)

Alla stockarna var helt lösa..ut med dom!
Plåtar!!!



Så kan man också göra!

Putsat!

Nu borde väggen hållas torrare!

SPIREOR!!!



1 kommentar:

  1. Hej,
    man kan göra på många olika sätt:) visst. Men vad hade "plåtstaketet" som var fastspikat i väggen för funktion?
    Snyggt fick du och vilket jobb det måste ha varit.
    Linnéa

    SvaraRadera