onsdag 28 augusti 2013

2 månader

Så länge har vi varit husägare!

Mycket har hunnit hända på den tiden, det känns lite overkligt ibland. Jag tycker att vi alltid har ägt huset:)

Nu finns första lådan potatis i källaren. Den har hållit 13 grader hela tiden, fastän det har varit 30 grader varmt ute. Är ganska övertygad om att den på vintern beter sig lika bra! Vi har inte själva haft potatisland....så jag har länsat grannarnas land:) jag hade nog lov till det.


Här hemma har jag börjat tömma och gå igenom allt möjligt. Son J med fästmö kommer att flytta hit innan Huset är färdigrenoverat. Vi har utrymme...bara jag lite organiserar. Men jag har nog börjat varna folk att den som ger nån slags kärl åt mig i gåva kommer att få den slängd i huvudet åt sig:) Dessertskålar finns det många dussin av...och inte en enda har jag köpt själv.

Det har varit lite lugnare takt med renoverandet, men alltid händer det nånting. Igår kom det lite isolering runt kanterna i badrummet.
Ett steg framåt
 Jag började kärra in ved till bastulidret...den var inte helt torr men det är så glesa lider att den nog torkar sedan. Dom grova klabbarna måste ännu klyvas innan jag kan ta in dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar