måndag 14 oktober 2013

Nästan från fågelperspektiv:)

Idag när jag var på min skrotsamlings rutt tog jag en avstickare upp på berget. Det hör inte till vår tomt mera, utan rån är strax nedanför.

Brakel och buskar som hör till vår tomt

Grannens fina träd

Såhär fint berg

Huset ser riktigt litet ut
När jag ändå var på vift passade jag på att granska alla stenhål...och visst fyndade jag igen...håhåh att dom har orkat föra allt till skogen!

Dethär finns djup i ett hål...skall nog försöka få bort allt.

Nästan som en grotta...och fina fornfynd igen:)

Råstenen hittade jag, eller en järntapp är det ju.

Utsikt från råhörnet



Pojkarna fick ju verandataket färdigt igår, bara en plåt fattas mot väggen! 


Och till sist dagen skrot-saldo!


2 kommentarer:

  1. Men milde tid;hur länge har det hållit på?!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att största delen av skrotet är från 60-70-talet. Och dom som har fört allt till skogen har varit döda länge...så det är väl preskiberade brott nu:)
    Men jag ämnar vara envis och släpa bort allt som jag hittar! Lite tröstlöst känns det nog när jag hittar nya gömmor hela tiden!

    SvaraRadera