onsdag 18 november 2015

Dittan och dattan!

Sysslade och pysslade i Huset hela dagen. Tvättade fönster och städade lite över allt.

Och nog vet ni ju hur det är när man har tvättat fönster....då MÅSTE man bara hänga upp gardiner. Nåja, jag hade ju inga gardinstänger ännu. Gick igenom dom som fanns från tidigare. Till tamburen och köket hittade jag såna som kan användas.

Tamburs gardinstången riskerade jag att skruva upp själv, men köks gardinstången sparade jag åt Gubben. Jag har en tendens att få allting att hänga snett...

Tambursfönsret...kappan virkade jag för länge sen.
Mitt försvunna Marimekko tyg är ännu spårlöst försvunnet, så jag rotade igenom mitt gamla gardinlager. Det är ju ingen bristvara direkt...men nog är jag bitter och inåtvänd när tyget inte kommit fram. Kanske det dyker upp nu när jag hängt upp annat i fönstret.

Hade tänkt att det skulle bli lite juligt....men hoppade direkt till vårkänslor:-) Jag hinner ju byta till julen ännu.
Nu är den stora frågan om jag skall ha omtag eller inte....ämnade inte alls ha sidgardiner men nu hänger där såna ändå!

Tur att man får ändra åsikt hur ofta som helst!

Nästan påskaktigt:-) 
En klocka, som kom med i husköpet, har jag fixat till att matcha gardinerna.

Före...

...och efter omvandling.

Tillfälligt bredvid min nya retro-radio...vet inte placeringen ännu..
Att sådant...i morgon kanske ju byter till julgardiner...har ju gardinstång att hänga dom på...

2 kommentarer:

  1. Dedär blev ju snyggt! Min åsikt är omtag. Julgardiner hinner du nog sätta ännu o julbelysning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det blir med omtag...så behöver ja int fålla upp dom.

      Radera