måndag 9 november 2015

Lång taim nåu sii!!!

På svenska" länge sen sist"

Började få höra att det är på tiden att göra nåt inlägg...sockorna i förra inlägget intresserade inte mera:-)

Tiden bara rusar iväg. Hade arbete många dagar i förra veckan...och då tycks inte energin hinna till till nånting annat. Träffade några vänner när jag var till gravgården igår och jag babblade på om hur roligt det är på jobbet. M tyckte att jag borde få hjärnan undersökt....enligt henne har jag en hel drös med skruvar lösa:-)

Idag får jag vara hemma så det blir tid för lite smått pysslande och ordnade. I övrevåningen försöker jag få mina skåp och hyllor i skick. Skall börja sortera garn, tror jag. Det är ju bland det viktigaste i ett hem....välan!!??

Igår var det premiär på många saker. Kokade mat för första gången på lilla söta Siro- Maja.
Världens sötaste vedspis!!!!
Bryggde kaffe för första gången med ill-gröna Mocka Mastern som ungarna gav åt oss. Och gott kaffe blev det!

Tuffaste bryggaren!!!!
Och för första gången var vi många vid matbordet i Huset. Lade på nya poppanan,dagen till ära. Och tog två av köksstolarna i användning...bekvämare om man får sitta till bords. Hade från tidigare två udda stolar i bruk...vi får ju inte smutsa ner allt innan vi bor här på riktigt...

Färgchock poppanan:-) 



1 kommentar: