tisdag 24 november 2015

Sängen är bäddad!!!!

I dag lämnar jag sommarstugan...förra natten blev det lite kyligt mot morgonen.

Det var ju inte sådär bara att bädda. Först skulle vedkistan få ett tyg innanför, så att inte allt skräp kommer ner genom springorna.

Vedkistan!

Vad det har med bäddandet att göra kanske nån undrar. Nå, ingenting alls. Men när jag nu hade bestämt mig att jag först tar in ved, kistan full. Och sedan tar itu med sängen. En sängavel var följande i tur.

Har länge haft tanken att använda en dörr...fast ett tag hade jag redan skippat idén. Nu beslöt jag mig för en dörr-sänggavel ändå. Och den dörr jag ville ha var förstås längst bak, bakom många tunga dörrar.

Skrapade bort lös målning och tvättade dörren ordentligt. Sedan skulle den få ben för att få den i passlig höjd. Benen är stadiga battings stumpar som jag har skruvat fast i dörren med plåtbitar. Vilken tur att jag har en egen borrmaskin. Nu borrade jag hål i plåtbitarna...riktigt själv..och utan att få borren att brista. Sånt har jag också lyckats med.

Bakom dörren stiftade jag fast skumgummi så att inte väggen blir förstörd. Gaveln hålls på plats av sängen.

Dynor skall det eventuellt komma ...och sänglampor skall införskaffas. Men nu går det redan att sova...och det är ju huvudsaken.

Fåret ligger och ser fånigt ut...som får skall.

Ett glatt får...och en ny sänggavel!

4 kommentarer:

  1. Snyggt :) Var det svårt att göra fåret? Undrar om jag skulle klara av det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du klarar det garanterat. Om du kan göra tofsar??!! Jag har beskrivningen till det...om jag hittar tidningen.

      Radera
    2. Tofsar borde jag klara av :)

      Radera
  2. Va bra de blev. Skönt med ett varmt får när de är svalt ute

    SvaraRadera