fredag 1 november 2013

Inte Huset utan Huslig:)

Ibland rycker hon upp sig och skämmer bort familjen med god mat och hembakat!

Dagens mat planerade jag redan igår...och sånt är sällsynt! För det mesta rotar jag i frysen en timme före maten skall vara färdig. Det är lite svårt att klämma ner djupfryst maletkött i stekpannan, det har jag erfarenhet av.

Men nu tog jag fram kött ,tack 402:an du är god, redan igår!
Grytan puttrar på spisen, en kaka är bakad och brödet gräddas.

 Fy, vad präktig jag är!

Det är en balansgång när man lagar mat..helst skall det ju var någorlunda gott. Men inte FÖR gott, för då tar det så snabbt slut! Som när jag lagar lasagne..då skall jag vara beredd på att improvisera redan följande dag.Pojkarna äter i smyg opp allt, t.om mitt i natten:)

Dethär BORDE räcka till många dagar!

Rubankaka

Eskils bröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar