onsdag 27 november 2013

Tillbaka till 70-talet!

Det for vi i föuse igår kväll!

Just som jag skulle gå ut ringde gubben till mig att jag skall pyrka ut mig! Utgödslingen hade farit sönder. Och det så pass illa att det inte lönar sig för oss att reparera!

Som bloggare borde jag ju ha tänkt på att ta kameran med ut, men det gjorde jag ju förstås inte!  Och att förklara vad som hänt blir för invecklat. Men sönder for det!

Så nu mockar vi för hand och kärrar ut skiten med skottkärra:) Så gjorde vi ju förr i tiden också, före vi byggde nya ladugården! Fast då fanns det en lucka där man slängde ut gödseln till "dygndalen"

Idag beställde jag slaktbil till våra återstående 13 kuddor. Troligtvis blir det vecka 50 som dom far.

Jag trodde nog att det skulle vara enklare att skicka iväg djuren! Men allt har ju den senaste tiden visat tydligt att det är meningen att dom skall bort. Först for ju mjölkmaskinen sönder att vi for tillbaka till 80-talets system. Och nu då utgödslingen....skall det månne hinna hända nånting mera ännu på dom två veckorna som återstår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar