torsdag 7 november 2013

Vad som gömde sig...

...bakom föuse!!!

Det upptäckte jag idag...och jag blev INTE glad!

Fick för mig att jag skall sopa och ordna lite i det som förr var ladugård vid Huset. Rev bort lite brädor som antagligen har varit kant mot veden...dom tidigare ägarna hade vedförråd i alla knutar.

Medan jag ordnade där kastade jag en blick ut från fönstret...och det borde jag inte ha gjort. Det finns massor med skrot i buskagen bakom uthuset.

Det området har jag inte undersökt, har inte ens tänkt på att dit också kan finnas alltmöjligt.

Nu blir det nog att ta en ny skrotrunda, men först måste allt sly städas bort.
Gödsel-gluggen och rännan före städning

Skrot..


..skrot


Mera skrot

Skrot

och skrot igen!!!
Nåja, det passar ju bra för en bondmoora som har HYGIENPASS att hålla lite ordning och reda i knutarna:)


2 kommentarer:

  1. Kulturtanten och jag vi fullkomligt äääälskar skrothögar. Man kan göra massor av fynd. Vi är lyckliga ägare till inte mindre än tre skrothögar på ägorna och där tillbringar vi mycken tid...

    SvaraRadera
  2. Det som jag mest har fyndat är trasiga cyklar och söndriga skodon:) Massor med söndriga flaskor...och nu såg jag en stor hög fönsterglas. Förstås kan det komma nånting intressant emot också, men mest bara sånt som skall kastas!

    SvaraRadera