lördag 9 november 2013

Jag borde känna mig lycklig nu!!!

För helt tydligt är skrothögen jag upptäckte HUVUD-HOPEN! Dom andra var nog bara ungarna:)

Men av nån underlig anledning infinner sig inte den totala lyckokänslan!

Idag sågade jag bort allt sly som växte på hoparna. Och det var inte roligt. Häggarna hade rotat sig från kvistarna och allt var ett enda trassel hopbundet av slingerväxter. Ni vet, dendär med vita blommor som förökar sig som ogräs...och som jag inte kommer ihåg namnet på.

Nå, nu återstår bara den lilla uppgiften...att samla bort allt!

Styrox och plast i mängder



Metallskrot är lite intressantare


 Inne i Huset har Mästarn lagt filt på sovrumsgolvet och beckat kanterna. Jag fick order att föra ut filten som blev över. Åter ett steg framåt!


PS. Jag fick från en säker källa veta att slingerväxten heter åkervinda...nog visste ju jag det....det hade bara blivit underst i kunskapshögen:)
Kollade stavningen skolla/skålla av samma källa(syster H) Det lär ska skrivas skåla. Hmm...skåla gör vi med vin och inte battingar:) Men säkert har hon riktigt!

1 kommentar:

  1. Hjälp ändå sådana skräphögar du har hittat. Tror nog att jag hade blivit galen av den mängden, men som du redan konstaterat så var det annorlunda förr.
    Du kan nog vara riktigt nöjd när du har fått allt sorterat.
    Synnöve

    SvaraRadera