lördag 30 november 2013

Nu fick jag det bekräftat!!!!

Min sista hjärncell har gått i koma!!!!

Idag blir det stora släkt invasionen, så det skall finnas mat åt alla. Planerade menyn så enkel som möjligt. Porterstek och potatisgratäng. Lite sallad till och så är det där.

Kokade upp lagen till steken men när jag plumsade ner steken i den märkte jag att grytan är för liten...det går inte så bra att ha råga på när man kokar:)

Stora kastrullen fram...och så skulle slattriga steken flyttas över. Då tar jag EN gaffel och sticker i steken för att lyfta över den. Nå, nog vet ni ju hur det gick....den föll tillbaka i spadet så att det skvätte över hela vedspisen!!!!

Så istället för att ha tagit 2 steg snett tillvänster bakåt för att ta en gaffel till fick jag bråttom att putsa bort spadet från spisen...det osade ganska bra.

Därav drog jag den slutsatsen att det inte finns nån verksamhet i hjärnkontoret:)

Glad lillajul åt er alla!



2 kommentarer:

  1. Ibland lyckas man bara inte ;o) Men vad gör det om 100 år, som vi brukar säga här..... Du har i alla fall en ren spis nu!

    SvaraRadera
  2. Jooooo....
    ibland hinner inte änglarna se efter alla!
    Eller kanske kan man i dethär fallet säga
    -rapatessa roiskuu.

    SvaraRadera