fredag 11 mars 2011

Det gick på tok...

Jag som skaffade hem symaskinolja och putsade och pysslade om min Overlock maskin. Och pratade vänligt med den. 
 
Ingenting hjälpte. 

När jag igår klippte poppana en liten stund slutade den gå helt enkelt! Och då är det inte ens tal om nån gammal maskin!!! Jag hittade instuktionsboken ( kanske jag borde ha sett i den lite tidigare) och boken var från 1988. Antagligen är maskinen ungefär lika gammal.

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra. Knappast lönar det sig att föra till symaskinsdoktorn... 

2 kommentarer:

  1. Oj, det där var inte roligt. Du tror inte att doktorn måste lyssna på den för att se om det ännu finns hopp?
    Förresten, nu blir jag också lite skraj för min symaskin (ja alltså ingen overlock, det har jag ju inte) är från år 1984 och den vill jag behålla under min livstid... :)

    SvaraRadera
  2. Tror att det är dags att köpa en ny.... Och låta den gamla gå i pension... *ler* Om du inte hittar en mirakeldoktor som kan göra underverk..

    SvaraRadera