torsdag 10 mars 2011

Kaos!

Vad börjar man med när allt  är opp och ner? Jo, man fotar kaoset och sätter sig vid datorn och beklagar sig:)

Vi har hela 3,5 dag ledigt från ladugårdsarbetet, så på den tiden hinner man inte få världen färdig!

Hela gårdagen städade jag! Vi hålls säkert friska tack vare en frodig bakterie flora i hemmet!!!! Hur kan det bli så smutsigt över allt.

 Och råddigt! Garnnystan i alla knutar och tidningshögar här och där. Jag har lite svårt att beskylla husets karlfolk för detta för allt rådd kunde nog spåras till mig...

Och så kom timmermans-sonen släpandes med tre par söndriga arbetsbyxor. Att jag kan hata att lappa kläder!!!

Många årgångar Mallikerta väntar som belöning! Men först måste byxorna lappas!!!
Men en rolig sak finns mitt i allt bråtet! En stor hög med fina vävtidningar!!! Fick dom av en väninna som inte hade användning för dom mera. Jag vill ju sitta och bläddra i dom och inte lappa byxor!

3 kommentarer:

  1. Gillar inte heller alla måsten. Ha en fin dag, ändå! :)

    SvaraRadera
  2. Att städa är ett nödvändigt ont, tur att det finns belöningar att se fram emot. Och det är ju hemskt skönt när det är klart.

    Har ni skickat korna på semester? ;-)

    SvaraRadera
  3. Vi har avbytare några dagar. Just som man vänjer sig med att få sova på morgonen skall man tillbaks på arbete:)

    SvaraRadera