fredag 4 mars 2011

Ny leksak:)

Den heter Nokia C5
Igår fick jag ett samtal från den lokala elektronik affären R.
 Dom frågade om jag vill ha en ny telefon gratis!!!

 Nå, det krävde inte allt för stor tankeverksamhet för att nappa på det erbjudandet.

 Och eftersom min symaskin börjat låta som ett tröskverk för att den inte har blivit smord på år och dar och symaskinsoljan var slut. Ja, då hjälpte ju ingenting annat än att styra lilla Punton till stadens centrum.

Utrustad med senaste telefonräkningen tågade jag iväg till affären. Efter en stunds räknande kunde försäljaren konstatera att han får bort 8 euro från min telefonräkning!!!!

Och sedan visade han telefonens alla funktioner!

Med den kan jag läsa e-post och säkert också FB. Det är ju bra att kunna kolla vad granngumman skall koka för soppa, var man än är i världen.

Ja, och kamera finns förstås. Och på ett ställe står det butik. Dit har jag  inte vågat fara ännu.

 Och så har den navigator!!!! Jag undrar lite om nån satellit har följt med hur jag irrar omkring i bygden...
För en navigator skulle nog många gånger ha varit bra att ha.
 Nu väntar jag bara att snön skall smälta, så att jag kan testa om det funkar bara jag far in i mörkaste urskogen och trycker på knappen att  C5 skall föra mig hem..

Kanske jag måste träna lite med hemmet inom synhåll först :)

Något kylskåp har jag inte hittat ännu. Inte heller mikrovågsugn. Men dom finns nog säkert också.

Nu har jag redan lärt mig att få bort tangentlåstet!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till nya luren :)
    kan man ringa med den också..

    Tänk om den har samma funktiion som din gamla, när pratet övergår till skvaller så döööör den!!

    SvaraRadera
  2. Jo man kan tala i den!!! Det glömde jag att skriva när jag nämnde alla finesser. Vi måste testa den nån dag. Om den också blir helt medvetlös....

    SvaraRadera
  3. Blev riktigt orolig där ett tag, tänk om du inte alls hade kunnat ringa med underverket? :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Min sjunger på sista versen och jag orkar inte lära mig en ny sort!

    SvaraRadera