fredag 18 mars 2011

Kloka gubbar!

I grannbyn bor en allatrasigamaskinersuniversalreparerare!

Jag skurrade iväg med min overlockmaskin dit (alltså skurrade iväg med bilen).

Gumman hans kokade kaffe och vi hann dricka och skvallra lite medan gubben såg på maskinen. Nu går den som en ängel!!! Jag hade inte smort tillräckligt och inte alla ställen:)

Allt vad det blev att kosta är nån burk råmjölk!

Så enkelt kan det vara, och jag som redan nästan hade begravt den...

Nu dryper det av olja från den men jag har en tidning under så den får nu stå där lite och ta igen sig :)

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt vad bra saker kan lösa sig :-)

    SvaraRadera
  2. Ibland blir man förvånad ...

    SvaraRadera
  3. sånna gubbar är alltid bra att ha! :D

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt. Sådana gubbar skall man vara rädd om.

    SvaraRadera